ניו טרנד - כל מה שעכשיו|יום רביעי, יולי 26, 2017
אתה נמצא כאן: עמוד הבית » Trend איפור » ירין שחף: כשהאיפור פוגש עתיד

ירין שחף: כשהאיפור פוגש עתיד 

vvvlllllllllllllllllllllllllvvv_(2

 

שפתון בחותם אישי, טסטרים סטריליים, צלליות מאבקני פרחים, פענוח און-ליין של גוון המייק-אפ וקניות דרך רשתות חברתיות… אלה ואחרים הם רק חלק מהחידושים העתידיים של ענף האיפור. ירין שחף, חבר בצוות הבינלאומי של Beauty View – חברה העוסקת בתחזיות אופנה, מביא דיווח אופטימי במיוחד על מגמות האיפור לשנים הבאות. והרי התחזית…

זהירות צבע טרי !
כמה פעמים רכשת מיק אפ, הגעת הביתה, התמרחת ולצערך גילית שהגוון שבחרת לא בדיוק תואם את צבע העור? התוצאה: סוג של מסיכה על הפנים. בקרוב, לא עוד! חברות האיפור  מקצועי יעשו הכל כדי להגדיל מחזור מכירות (המייק-אפ הינו מוצר האיפור הנשי הנמכר ביותר אחרי השפתון) ואלה מתכוננים למהפכה של ממש: "מייק אפ– פרייבט". בעתיד הקרוב, כל אישה תוכל לקנות מייק-אפ בגוון עורה המדויק. כן כן גבירותיי, ברוך ממציא המחשב.

איך זה יקרה? הרעיון דומה מאוד לרכישת צבע לקירות הבית ע"י מכונה ממוחשבת כדוגמת "טמבור" ואחרות. עמדות המייק-אפ העתידיות תאובזרנה במצלמת web cam שתכוון אל פני הלקוחה. תוך שניות יתורגם גוון העור האישי למספר ומשם למכונת המייק-אפ הממוחשבת שתערבל את הגוון הרצוי. אחרי דקה או שניים, תוכלי להתהדר בבקבוקון אישי עם גוון עורך המדויק.

 

שפתון בחותם אישי
התפתחות עולם ההיגיינה לצד החשיבות במוצרים סטריילים מביאים מושג חדש לענף: "טסטר אישי" (פרסונל טסטסר). כולנו מכירים את עמדות הטסטרים הענקיות המוצבות על דוכני החברות האיפור. האם ניסית לדמיין כמה זוגות שפתיים "עבר" שפתון הטסטר לפני שהגיע לשפתיים שלך? כבר שנים רבות מדובר בעמדת החיידקים והבקטריות הציבורית של מוצרי האיפור. אלה עומדים בחוץ וחשופים למצע של מחלות כמו הרפס , גירויי עור, דלקות ושאר "מריעין בישין".

בקרוב לא עוד! כשתרצי לבחור גוון של שפתון, תוכלי לקבל מהדיילת דוגמית חד פעמית של שפתון בצורת מקלון סטיק שאותו תוכלי להניח על השפתיים ולהחליט אם הוא הגוון הרצוי לך. לאחריו יוגש נייר לחות להסרה כדי לעבור לגוון אחר. כל כך פשוט. איך זה שלא חשבו על זה קודם…

 

הטסטר הפרטי – צלליות או לא להיות
עד היום, כל אחת מרחה אצבע על טסטר הצללית המזוהם (שהשד יודע איזה אצבעות שוטטו שם דקה קודם) ומשם העבירה את "התוצרת" ישירות לעיניה – בקרוב, לא עוד! גם כאו נכנסים הדוגמיות החד פעמיות לפעולה, אלא שהפעם בצורת "נייר ספוג בצללית". שפשוף קל הלוך חזור עם כרית האצבע שלך על הנייר החד פעמי יזכה אותך בפיגמנט הרצוי. משם תוכלי לנסות אותו עם עפעף העין בסטריליות ובבטחה.

 

איפור "ירוק" – איפור אורגני
איפור אורגני מכיל מרכיבים טבעיים ידידותיים למשתמש. הוא מופק ממינראליים טבעיים ותמציות צמחים ומכיל מינימום חומרי שימור. כיום, רוב רובה של תעשיית האיפור מופקת מתוצרי לוואי של תעשיית הנפט. אלה מספקים שומנים לקיבוע הצבע. תוצרים אלה מופיעים ברשימת הרכיבים של מוצרי איפור בסיסיים כמו השפתון, המסקרה, האיי-ליינר ועפרונות איפור (תחת השמות: שמן מינראלי, פרפין, וכו).

למעשה, מרבית ממוצרי האיפור משופעים בחומרי שימור. חמרים אלה מוספים כדי למנוע קלקול ע"י מיקרואורגניזמים, אך הם גם מונעים ירידה ביעילות מוצר האיפור עקב החמצון. עד עתה תעשיית האיפור נמנעה מלעבור למוצרים אורגניים, מאחר ועלות הפקתם יקרה יותר, ובכלל מוצרים טבעיים מאבדים מתוקפם במהירות רבה יותר. המודעות לצרכנות ירוקה גוברת בשנים האחרונות, כך שלא יהיה מנוס מלקחת חלק פעיל במגמה העולמית. בקרוב מאוד נראה תעשייה שלמה של מוצרי איפור אורגניים.

 

בחזרה אל הטבע – צלליות מאבקני פרחים
לא מעט מן השראות של עולם היופי מגיעות ישירות מן הטבע הססגוני. הפרחים מושכים אליהם בעלי חיים, המשמשים כמאביקים. קיימת לכך סיבה אבולוציונית: צבעוניותן גורמת לחרקים ולציפורים להגיע לאזור ההאבקה שצבוע בתבנית הפרח. הפריית הפרחים נעשית על ידי האבקה. ישנם פרחים המואבקים על ידי רוח, יש על ידי מים, ויש על ידי בעלי חיים. לעומתם, פרחים מסוימים מואבקים מפרחים בצמחים אחרים, אחרים מואבקים מפרחים אחרים באותו הצמח, ויש שמואבקים מהאבקנים שלהם עצמם.

באבקת הפרח קיים לרוב פיגמנט חזק של צבע המכיל את מרבית החומר של הצלליות העתידיות. היתרון הגדול: החומר טבעי וידידותי. הצללית יכולה לשרוד יומיים שלושה ברציפות מבלי חשש לסתימת נקבוביות ומבלי הצורך להסירה. החיסרון: אי התאמה לכל סוגי העור (יש העלולות לפתח אלרגיה).

 

מי שלא שם לא קיים – הרשת חברתית
כידוע, הרשתות חברתיות הן המצע הכי עכשווי, על גביו מתנהלות תופעות חברתיות כגון שיתוף בשמועות, התארגנות, היווצרות עמדות, הפצת "אופנות" במובן הרחב של המילה ועוד… רשתות אלה מתאימות גם לטובת שימוש מסחרי ולהגדלת היקף מכירות מוצרי איפור. לרשתות תרומה חשובה בתהליך שיתוף חוות דעת והפצת הטרנדים. בנוסף, יותר ויותר יפתחו חנויות וירטואליות למוצרי איפור במחירים זולים בהרבה ושהגישה אליהן היא און-ליין, מבלי להתאמץ ולצאת מהבית.

איפור: ירין שחף, צילום:עידו לביא

איפור: ירין שחף, צילום:עידו לביא

http://www.yarin-shahaf.co.il
ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר מס 1 למקצועות היופי (איפור, עיצוב שיער, סטיילינג מקצועי)