ניו טרנד - כל מה שעכשיו|יום רביעי, ספטמבר 20, 2017
אתה נמצא כאן: עמוד הבית » Trend איפור » ירין שחף על פשעי איפור

ירין שחף על פשעי איפור 

shutterstock_220321918

 ירין שחף, מורה ומנהל בית ספר  מס1 למקצועות היופי :
על טעיות נפוצות באיפור ועצות לפתרונן (צילום: שאטרסטוק)

 

 

ההרגל: מייק-אפ כהה יותר מגוון עור הפנים הטבעי כדי להפוך את הפנים ל"שזופות יותר". התוצאה: הפנים נראות כמו מסיכה, המראה לא טבעי.

הפתרון: יש לאבחן את סוג העור (רגיל, יבש או שמן), להחליט על רמת כיסוי (שקוף, בינוני או מלא) ורק אז לבחור את הגוון. הדרך הנכונה והיעילה לבחירת צבע המייק-אפ היא לנסות אותו באזור המחשוף. הצבע ש"נעלם" הכי טוב לתוך העור – הוא הגוון שלך (יש לבחון בתאורה מלאה).

ההרגל: הגדלת שפתיים בעיפרון בגוון כהה יותר מצבע השפה בטענה ש"שפתיים מודגשות זה סקסי". התוצאה: יצירת תווי קווי פנים מוגזמים ו\או שאינם קיימים.

הפתרון: "הגדלת" שפתיים מבלי שיראו "עשויות" – עוברים על גבולות השפתיים ומחוצה להם בעזרת קונסילר (ממש כאילו תוחמים אותן) וזאת על מנת לטשטש את הגבול הטבעי של השפה.
בעזרת תוחם בגוון טבעי, מציירים את השפתיים שוב, אלא שהפעם מקפידים לחרוג מגבולות הקו הטבעי של השפה כמילימטר עד שניים.
מושחים גלוס שקוף על השפתיים. הגלוס ממיס את התוחם אשר נמרח קודם ויוצר מראה הומוגני ומבריק המשווה לשפתיים מראה מלא יותר באופן מידי.

ההרגל: איפור בזמן נסיעה ברכב/באוטובוס/במונית בטענה של "חיסכון בזמן". התוצאה: מראה חובבני, לא מוקפד ולא סימטרי.

הפתרון: איפור מהיר וקליל מול המראה. ניתן לעשות זאת בכמה דקות אם משתמשים במוצרי בסיס ומקפידים על הכללים הבאים:
מייק-אפ – הינו מוצר חובה למראה פנים חלק ואחיד. ניתן למצוא בשווקים מייק-אפ משולב בפודרה. הוא מאפשר מריחה מהירה וחוסך את זמן קיבוע הפודרה. בעלות עור פנים בריא תוכלנה להשתמש בקרם לחות המשולב בגוון זהו מוצר נח וקל לשימוש.
צלליות – מיזוג גוונים של צלליות אבקה, דורש זמן ודיוק לכן אפשר לעשות קיצור דרך ולאפר את העפעפיים באמצעות הסומק והמברשת שלו. אלה שעדיין מרגישות "עירומות" ללא צללית דומיננטית מומלץ על שימוש בצלליות על בסיס קרם, הן נוחות לשימוש מהיר. ניתן למרוח אותם בקלות בעזרת כרית האצבע והתוצאה לא רעה.
באיפור העיניים ניתן לוותר על הכל חוץ רק לא על מסקרה (!) שקופה או שחורה איך שתעדיפו, היא יוצרת מראה רענן, מאיר ו"פותח" עיניים.
שפתיים – וותרו על שפתון ותוחם. שימוש בהם מצריך דיוק וזמן. הגלוס לעומתם הוא מוצר חובה. ניתן למרוח אותו מבלי הצורך לחשוש, שמא יצא מעט מגבולות השפה. במריחה אחת מהירה השפתיים הופכות בורקות ונעימות למראה. הוא מתאים לכל אישה ולכל בגד.

ההרגל: (נפוץ בעיקר בקרב גיל העשרה) מיסגור העין בעיפרון שחור. התוצאה: "הקטנת" גודל העין, העיפרון נמרח וזולג במהירות, נוצרים כתמים שחורים מתחת לעין והמראה רע ומבגר.

הפתרון: נערות בגילאי העשרה רוצות להראות מינימום כוכבות ריאליטי ומקסימום כוכבות הוליוודיות. לרוב עור הפנים בגיל הנעורים נראה זוהר ובריא, (כמובן, אם לא לוקחים בחשבון את פצעי הבגרות המפורסמים).
ההמלצה היא על איפור עיניים מינימלי שמטרתו הדגשה קלה. מכיוון שאינך מכירה עדיין את סוג עורך ותגובתו למוצרי איפור השונים, רצוי להשתמש בעפרונות היפו-אלרגנים ברישיון משרד הבריאות.
בגיל העשרה נכון מאוד להשתמש בעפרונות צבעוניים בהירים אפנתיים. אלה ייצרו תחושה של עין גדולה ומוארת. ניתן לשלב שני גוונים כאשר החלק התחתון של העין בצבע הכהה יותר מבין השניים ותוצאה אפנתית ומפתיעה.

ההרגל: ללכת לישון בלי להסיר איפור בטענה ש"נרדמתי…"   התוצאה: נזק לטווח ארוך, מוצרי איפור סינטטיים נטמעים. החמצן לא חודר לעור ועלול לגרום להזדקנותו המוקדמת (קיימת סכנת זליגת חומרי איפור לתוך העיניים)

הפתרון: לא להתעצל. החשיבות הגדולה בניקוי הפנים היא הסרת עודפי חלֶב זיעה, ניקוי לכלוך שמקורו בסביבה וכמובן הסרת חומרי האיפור.
בעת בחירת מסיר האיפור, יש להימנע משימוש בתכשירים המכילים אלכוהול אלה עלולים לגורם ליובש מוגבר, רגישות באזור העיניים ואפילו צריבה. שיטת הניקוי הקלאסית היא באמצעות קרם ניקוי או לחילופין סבון/מוס. ניתן להיעזר גם בקרם-תחליב, אשר ישלב ניקוי עדין ויסודי עם הענקת לחות. יש לפזר את "המסיר" בטפיחות, ולאפשר לו להמיס את האיפור. (העור סביב העיניים רגיש וקמיט במיוחד). לאחר השימוש במסיר, מומלץ לשטוף את הפנים במים פושרים ולסבן אותן בסבון פנים. (לעיתים, מסירי האיפור לא מספיקים בכדי להסיר את שאריות השומן והלכלוך מהעור). אין לנגב בחוזקה את שאריות המים במגבת אלא רק לספוג אותם היטב. ניתן גם בטישו. לסיום, מומלץ למרוח קרם לחות (המותאם לסוג העור) לרווית העור והענקת הלחות הרצויה.

לאתר "ירין שחף" – ביה"ס למקצעות האיפור הסטיילינג והתסרוקות
http://www.yarin-shahaf.co.il